уторак, 18. децембар 2012.

Kako zaraditi novac preko interneta svojim web sajtom

Da skratim pricu, naisao sam na netu blog koji se takodje bavi zaradom na internetu i tekst o zaradi putem AdSense. Ima puno korisnih informacija, malo je naporno i sporo poceti da zaradjujete, iam dosta da se nauci, ali ako vam ovaj nacin krene za rukom, mozete stvaaaarno dosta novca da zaradite.Tekst sledi:
"U ovom članku ću govoriti o tome kako zaraditi novac preko interneta, i to ne na bilo koji način -- jer načina ima puno -- već isključivo uz pomog svog web sajta i uz pomoć Adsense-a. Ovo o čemu ću govoriti ovde nije prečica ka uspehu, nije brzi put da se zarade milioni, već je jedini realni način da se zaradi uz pomoć Guglovog odličnog programa koji se zove Google Adsense. Da se razumemo, ovo je potpuno besplatan blog koji nudi potpuno besplatne i korisne informacije. Ovaj blog nema nikakav odnos sa Google-om niti sa njegovim programima. Ali pošto je Adsense ubedljivo najbolji način za zaradu na internetu za koji znam, želim da podelim svoje znanje sa tobom.

Na ovom blogu nema reklama niti afilijat linkova. Ovde ne promovišem nikakav proizvod ili uslugu. Ovaj blog radim iz čiste zabave i želje da ti pomognem da ne moraš da lutaš godinama i čitaš pogrešne informacije koje ti se plasiraju od takozvanih SEO stručnjaka. Ovaj blog radim isključivo da bih ti demonstrirao neke važne principe internet marketinga i možda takođe da bih usput dobio malo dobre karme.

U ovom članku ti neću govoriti o uobičajenim pravilima igre koje možeš da pročitaš na toliko mnogo drugih blogova koji se bave ovom problematikom, kao što su na primer pravila o pozicioniranju oglasa, pravljenje kanala, ne-kliktanje na svoje oglase, i slično. Umesto toga potrudiću se da ti približim ono o čemu se ne govori često, da bi mogao da shvatiš "suštinu kontekstualnog oglašavanja" i da počneš da zarađuješ novac preko interneta ako to do sada nisi činio. Bez ulaženja u suštinu procesa nemoguće je doći do dobrog novca preko interneta na ovaj način.

Da li si znao da ljudi nemaju pojma šta sve može da se radi na internetu? Postoji puno internet početnika koji se pitaju jedno te isto pitanje:

Šta da radim na internetu? 

Recimo da postoji nekoliko opcija. Jedna od omiljenih opcija prosečnog internet korisnika je da otvori Facebook nalog i da uzalud proćerda sledećih par godina na njemu. Facebook i ostale društvene mreže su idealne za zamlaćivanje --- što se tiče zarade preko interneta, potpuno su beskorisne.

Dakle, bolje je naučiti kako napraviti svoj sajt (ili svoje sajtove) i kako zatim zaraditi novac na internetu sa njim.

Ako si mislio da postoji neki način da zaradiš brzo i bez napora, ovaj članak nije za tebe. Zarada na internetu nije ništa drugačija od zarade u stvarnom životu. Potrebno je puno napora, puno odricanja i puno vremena. Ako si jedan od onih koji žele da zarade novac na internetu tako što će da naprave jedan sajt na kome će da postave dve slike i tri članka, onda ovaj blog takođe nije za tebe. Koliko puta sam video upravo takve mini sajtove na kojima je vlasnik postavio Google Adsense odmah nakon što ih je napravio, bez da je obezbedio internet posetu sa pretraživača, i bez da je uradio išta na promociji svog sajta. Da se razumemo - mini sajtovi mogu biti odličan način za zaradu novca preko interneta ali čovek mora tačno da zna šta radi.

Ljudi imaju različita mišljenja što se tiče internet zarade. Neki smatraju da je to odličan način za dobijanje keša, drugi pak misle da je to nemoguće. Neki su čak to i probali, radili puno i pošteno, ali su se opekli jer nisu shvatili suštinu Adsense zarade web sajtom ili blogom. Oni misle da online zarada nije moguca, iz prostog razloga što su uspeli da zarade samo nekoliko dolara mesecno, a svaki njihov klik donosio je u najboljem slučaju samo par centi.

Istraživanje ključnih reči

Naravno, ako postoji neki prozvod koji želiš da plasiraš, ili neku svoju uslugu, onda imaš odličan način da zaradiš i bez kontekstualnog oglašavanja. Ali čak i u tom slučaju biće ti korisno da znaš ovu priču, jer od presudnog interesa ti je da ljudi posećuju tvoj sajt ili blog preko Google-a (a ne na neki drugi način) da bi kupili tvoj proizvod ili koristili tvoju uslugu.Kako zaraditi novac na internetu na pravilan nacin je pitanje koje možeš preformulisati ovako:

Kako saznati baš one reči koje ljudi koriste da bi našli nešto na internetu. To je suština ove veštine koja se zove internet marketing.

Ne volim da se ponavljam previše, ali ovo ću da potenciram još jednom - kako saznati šta ljudi traže na internetu je suština svega. Na primer, uzmimo ovaj blog u razmatranje. Njegov naslov je Zarada na ineternetu. Zašto? Zato što sam, kada sam pravio isti, mislio da je to ona ključna reč koja se najviše traži i samim tim sam na odgovarajući način optimizovao naslov ovog bloga. Ovu ključnu reč nisam odabrao proizvoljno, naravno. Postoji bezplatan alat koji potiče od Google-a. Alat se zove Google adwords keyword generator. Ako ga nisi koristio do sada, mogu ti reći da je ovaj alat "nasušna potreba" za svakog internet marketara. Prilično je intuitivan za korišćenje, i može da ti pomogne zaista mnogo u odabiru pravih ključnih reči. Ali, ovaj alat isto tako nije 100% savršen. Bolje reči, često ne daje baš mnogo precizne rezultate. Često jedini način da saznaš koja je najbolja ključna reč iz date oblasti je da napraviš svoj sajt na zadatu temu. Zatim, treba da pratiš statistiku posete na tvom sajtu. Ovo je vremenski veoma dug proces jer moraš da počneš da se rangiraš na Guglu da bi mogao da pratiš posetu. Postoji i drugi način koji je mnogo brži, ali zato košta novaca umesto vremena. To je da napraviš Adwords kampanju. Na domaćem netu to ne mora da košta previše. Na globalnom netu može da ti izvuče par stotina dolara iz džepa za nedelju dana puštanja Adwords kampanje. O tome možda nekom drugom prilikom.

Da se vratim sada na ključnu reč za koju sam mislio da je dobra: "Zarada na internetu". Prateći statistiku posete na ispostavilo se da postoji jedna druga ključna reč koja donosi oko 5 puta veću posetu od fraze "Zarada na ineternetu". Neću ti ovde otkriti koja je ta druga fraza iliti ključna reč, ali nadam se da si shvatio značaj praćenje statistike posete tvom sajtu da bi mogao da nađeš potencijalno dobre ključne reči.

Vrlo važno

Ako u statistici primetiš da ti dolazi značajnija poseta sa Google-a za neku ključnu reč za koju se ne rangiraš na prvoj stranici Google-a, već si možda negde na drugoj ili trećoj strani Google-ovih rezultata pretrage, to je onda znak da si otkrio potencijalno veoma značajnu ključnu reč. Ako se pitaš zašto odgovor je jednostavan i svodi se na dve stvari:
  • Postoji veliki volumen internet populacije koja traži tu ključnu reč, i

  • Ta ključna reč nema veliku konkurenciju --- da ima ne bi mogao da budeš na drugoj ili trećoj Google-ovoj stranici bez odgovarajućih dolaznih linkova.
Nadam se da nema potrebe da pominjem da jednom kada nađeš takvu ključnu reč, veoma brzo, uz par dolaznih linkova koji u sidru linka imaju baš tu reč, možeš da izbiješ na prvu stranu Gugla ili čak da postaneš broj 1 na Google-u. Tu, potencijalno veoma značajnu ključnu reč ne bi nikada saznao da ne pratiš statistiku i zato je statistika posete web sajta od primarnog značaja. Na ovaj način možeš isto i da širiš svoj sajt "sa strane" ili možda da napraviš novi sajt koji će isključivo da cilja tu novu ili bolju ključnu reč.

Kako se prati statistika posete na web sajtu ili blogu?

Ako ne znaš kako se prati poseta na tvom sajtu ili blogu, najbolji način za to je da uzmešGoogle Analytics nalog ili Statcounter nalog. Instalacija je više ili manje jednostavna u oba slučaja. To ovde neću posebno objašnjavati. Ako si bio u stanju da napraviš sajt ili blog sigurno ćeš moći da postaviš jedan ili oba načina za analizu posete. Ova vrsta analize je apsolutno neophodna za svakog ko se bavi internet marketingom i generalno za svakog ko želi da poveća posetu na svom sajtu iz razloga zarade novca ili iz bilo kog drugog razloga.

Kako odabrati oblast za novi blog ili websajt?

Recimo da je Pera početnik na internetu. Želi da napravi blog i želi da na njemu piše o onome o čemu je ekspert i da ljudima daje prave informacije o nekoj temi.

Primera radi, uzmimo da se radi o oblasti koja se zove farbanje. Šta bi Pera uradio da ne zna ništa o internet marketingu? Pera bi možda kupio domen www.peraperic.com, naučio bi HTML, ili bi mu neko pokazao kako da instalira i koristi Wordpress, Joomla CMS ili neku sličnu platformu.

Pera bi seo pored račinara i počeo da piše o svemu i svačemu što je vezano za farbanje stana ili kuće. Da se razumemo, članci bi bili odlični i zanimljivi, besprekorni u svakom pogledu. Pera bi delio savete o farbanju i oni bi stvarno bili odlični.

Ali da li je to dovoljno? Na zalost nije.

Šta je Pera trebao da uradi?

Pera je trebao da ode na "Google adwords keyword generator". Tu je trebao da ukuca reč farbanje i da dobije određenu predstavu koliko ljudi traži tu reč na mesečnom nivou. Zatim bi se on setio da postoji i reč krečenje. Onda bi i nju isprobao i video da se ona traži tri puta više od predhodne. Zatim bi video da obe ključne reči donose malu zaradu -- samo 5 centi po kliku. Onda bi Pera podelio tih 5 centi sa 4 ili 5, i to bi bila zarada (~ 1 cent) koju bi mogao da očekuje za jedan klik na buduću Adsense reklamu na njegovom web sajtu. Zatim bi Pera video da mu Google daje neke sugestije, pa bi primetio da postoji i ključna reč boje i lakovi. Ova se ključna reč traži dva puta više od reči krečenje i njena zarada je 0.20 dolara po kliku što podeljeno sa 4 daje oko 5 centi po kliku. Tako bi Pera došao do zaključka da je mnogo bolje da domen njegovog novog sajta bude www.bojeilakovi.com. Pera može da piše o bojama i lakovima pošto je takođe ekspert i u ovoj oblasti. Uz to naravno na isti način može da napravi dodatnu listu proširenih ključnih reči koje će uzeti kao osnovu za kategorije na svom sajtu.

Ljudi, nadam se da shvatate šta sam hteo da vam kažem. Zašto biste vi išli i pisali o nečemu što ne donosi posetu sa Google-a kada možete uz manje ili više napora oko istraživanja ključnih reči da napravite sajtove koje će doneti i posetu i zaradu. Zarada na internetu je nemoguca bez puno truda i puno vremena, to je sasvim sugurno. Ali ako već ulažete toliko napora potrudite se da privučete pravu posetu. Internet marketing nije za one koji nisu spremni da rade, da prate statistiku i da se koriguju u hodu. Nije dovoljno da napraviš jedan sajt sa par stranica na njemu. Potrebno je da napraviš puno stranica i sasvim sigurno puno sajtova pre nego što budeš u stanju da shvatiš kako da privučeš pravu posetu koja se može konvertovati u ono što je cilj tvog sajta: zarada, prodaja ili nešto treće.

Potrebno je i veoma važno takođe, da Pera sa svakom stranicom svog sajta cilja određene ključne reči, a te reči su u stvari produžena varijacija njegove osnovne ključne reči (boje i lakovi) ili su usko vezane za nju.

Na primer, glavne kategorije na Perinom sajtu www.bojeilakovi.com mogu da ciljaju proširene ključne reči:

boje i lakovi beograd
boje i lakovi duga
chromos boje i lakovi
boje i lakovi cenovnik
...............................
...............................
itd.

Osim toga poželjno je da svi postovi na Perinom sajtu budu propisno optimizovani za te odabrane fraze.

Zašto se ljudi žale da ne zarađuju sa Adsense kontekstualnim oglašavanjem?

Odgovor je jednostavan. Očajno loše istraživanje ključnih reči. Ako si uradio dobro istraživanje onda znaš da postoje relevantni oglasi koji će biti prikazani za date ključne reči. Ovo je prosto ko pasulj. Ukucaj tvoje ključne reči na Guglu. Ako vidiš oglase sa desne strane i/ili iznad rezultata pretrage, i ako su oglasi relevantni za tvoju ključnu reč, onda znaš da si na pravom putu. Što više oglasa sa desne strane to bolje. Pravilnim istraživanjem na početku možeš da osiguraš da ćeš dobiti relevantne oglase na tvom sajtu.

Ne mogu da ti naglasim koliko je ovo bitno. Ja sam ovo znanje savladao na sopstvenom primeru. Imam jedan sajt koji privlači oko 1100 jedinstvenih poseta dnevno sa oko 150.000 pogleda na stranice mesecno, sa tendencijom neograničenog rasta. Ljudi koji jure samo posetu rekli bi da je to super ali ja iskreno rečeno ne znam šta da radim sa tom posetom. Davno sam prestao da promovišem taj sajt, jer mi rastuća poseta samo troši resurse na mom hostingu. Ne želim da ga ukinem, jer je sajt dobar i koristan za ljude koji ga posećuju, ali praktično ne zarađuje ništa. Adsense oglasi koji su postavljeni na sajtu ne donose skoro ništa. Zašto? Zato što ne postoje relevantni oglasi za tematiku tog sajta. Kada sam ga pravio bio sam neupućen kao i većina vlasnika sajtova ili recimo kao većina blogera na internetu. Bio sam dovoljno upućen u izvesnom smislu jer sam znao sam da je ključna reč veoma tražena (i onda sam ceo sajt grupisao pravilno oko te ključne reči i oko te uske oblasti) ali nisam bio dovoljno upućen u tehnike internet marketinga da bih znao da treba da pogledam da li postoje relevantne reklame. VELIKA GREŠKA sa stanovišta zarade.

Pravilnim istraživanjem unapred, čovek može da se osigura da će postojati oglasi koji će biti postavljeni na njegovom web sajtu.

Ili suprotno, ako imaš blog koji govori o opštim temama sa člancima koji nisu međusobno povezani, onda:

1. nećeš dobiti relevantne oglase,
2. nećeš dobiti plaćene oglase,

a za uzvrat dobićeš 

1. puno slabo plaćenih, ili
2. Public service Ads oglase.

Nema boljeg načina zarade od Google Adsense program. Adsense zarada je laka i jednostavna. Da zaključim ovaj članak na temu kako zaraditi novac na ineternetu pomoću Adsense-a svojim web sajtom sledećom konstatacijom.

Veoma je lako postaviti Adsense na tvom sajtu.

Adsense je pasivna zarada

Možeš da zaradiš puno para uz pomoć njega.

Možeš da zaradiš zaista puno para uz pomoć njega.

Samo moraš da znaš šta radiš."

1 коментар:

 

Blogger news